Een boek dat al veel te lang op mijn verlanglijst stond om gelezen te worden.
Nederlands | Hardcover | 9789401472357 | 22 oktober 2020 | 278 pagina's Uitgeverij Lannoo Campus | Prijs €34,99
Voor het lezen:
Dit boek stond al ontzettend lang op mijn verlanglijst om te willen lezen. Aangezien ik werkzaam ben als grafisch vormgever denk ik dat dit boek een mooie aanvulling en een leermoment is op mijn werkzaamheden. Ik ben dan ook erg benieuwd wat dit boek me aan kennis en inzichten brengt.
Het verhaal:
Content marketing. Tegenwoordig kan je als bedrijf niet meer zonder. Content marketing is een mindset, die je niet enkel toepast op je blog of in je nieuwsbrief, het is de bedoeling dat je dit doortrekt in je complete marketing- en communicatieaanpak. In dit boek brengen vier Belgische experts hun inzichten, methodes en bedrijfsgeheimen samen voor een nieuwe basis over het onderwerp, volledig geschreven vanuit hun eigen ervaringen.
Mijn ervaring:
Het boek is op erg vlotte en krachtige wijze geschreven. In het begin had ik nog wat moeite met de fancy termen die er gebruikt werden, maar dit wende al snel. Het boek is een afwisseling van kennis, bedrijfsvoorbeelden, marketingtools en interviews. Dit is een prettige en interessante afwisseling waarmee Bart Lombaerts en Wouter Temmerman op goede wijze je alles over content marketing bijbrengen.
Het boek begint echt bij de basis en begint met een uitleg wat content marketing is. Vanuit hieruit wordt het verhaal verder opgebouwd. Wat erg fijn is, is dat aan het einde van ieder hoofdstuk punten van het hoofdstuk worden opgesomd voor de beginner, gevorderde en de expert, waardoor je een helder en duidelijk overzicht hebt van de besproken kennis.
Naast de duidelijke en heldere uitleg worden er ook veel marketingmodellen als infographics getoond. Het nadeel is dat deze op de e-reader niet mee schalen en daardoor onleesbaar zijn, waardoor ik ze later moest terugzoeken. Zeker omdat het er best wel wat zijn, vond ik dit best jammer en hinderlijk. Gedurende de hoofdstukken gaat het verhaal over content marketing echt de diepte in en weten Bart Lombaerts en Wouter Temmerman alle facetten hiervan uitgebreid, helder en duidelijk te bespreken.
Dit is content marketing is een super interessant, leerzaam en compleet verhaal. Het verhaal begint echt bij de basis en gaat ook echt de diepte in. De afwisseling tussen cases, kennis, marketingmodellen en interviews geeft een compleet en volledig beeld. Wel vond ik het echt een nadeel dat de schema's en infographics van de marketingmodellen onleesbaar waren op mijn e-reader omdat ze niet mee zoomden. Mocht je interesse hebben dan raad ik je dan ook aan het fysieke boek te kopen. Maar hoe dan ook, ik heb er wel enorm veel van geleerd.
Comments